HPU PatiŽntenvereniging

2013 - De vereniging is momenteel in verandering. De samenwerking met stichting MEDIVERA is beŽindigd.
In de lente zal de ALV beslissen over hoe de vereniging voortgaat.
Deze website zal daarna worden bijgewerkt.

De vereniging is vanaf 1 januari 2001 actief. De HPU PatiŽntenvereniging legt zich vooral toe op de volgende drie activiteiten:

• Voorlichting: HPU Nieuws, de nieuwsbrief van de vereniging, wordt sinds 1-1-2006 gezamenlijk uitgegeven met de MEDIX van stichting MEDIVERA.
    De MEDIX/HPU-nieuwsbrief verschijnt 4 tot 5 keer per jaar voor haar leden, met hierin verenigingsnieuws, HPU-nieuws, ervaringen van patiŽnten en behandelaars, filosofische overdenkingen, antwoorden op vragen, soms recepten en verschillende kleine tips.
    Eenmaal per jaar zal vanaf 2007 een MEDIX/HPU-Nieuwsbrief worden verstuurd naar behandelaars en andere geÔnteresseerden met een compillatie van de beste artikelen uit het afgelopen jaar.
    Daarnaast organiseert de vereniging in samenwerking met MEDIVERA jaarlijks een landelijke informatiedag voor haar leden, met interessante lezingen.
  • Lotgenotencontact: Omdat voor velen het reizen te vermoeiend is, speelt het lotgenotencontact binnen de vereniging zich vooral af via de leden-website en onze ledenmailinglijst "Vertel".
  • Belangenbehartiging: Betreft belangenbehartiging van HPU-patiŽnten in relatie tot zorgaanbieders, zorgverzekeraars en overheden: door onze samenwerking met MEDIVERA kan er voor belastingteruggave gezorgd worden van voedingssupplementen en diŽten.
    Verder heeft de vereniging in 2007 een uitgebreid onderzoek laten verrichten onder haar leden naar "Ervaringen met HPU en het gebruik van Depyrrol", waar 310 leden aan hebben deelgenomen. Met het rapport (oktober 2007) van dit onderzoek willen wij verder wetenschappelijk onderzoek stimuleren, dus hiermee zullen wij in 2008 veel naar buiten gaan treden.

Wilt u lid worden? Meld u dan aan via het Online-Aanmeldingsformulier
of per post via
HPU PatiŽntenvereniging
administratie
1000 BJ Amsterdam
Onder vermelding van uw naam, voornaam, geboortedatum, adres, e-mailadres (heel graag indien voorhanden) en uw telefoonnummer.

U ontvangt dan zo spoedig mogelijk bericht. De jaarcontributie bedraagt 15 EURO (bij aanmelding na januari wordt een evenredig deel in mindering gebracht vanaf een basisbedrag van 5 EURO). Andere leden op hetzelfde adres betalen 5 EURO per jaar.De nieuwsbrief wordt ťťnmaal per uitgave naar hetzelfde huisadres verstuurt.

De nieuwsbrief wordt door ons bij voorkeur naar uw e-mailadres verzonden. Als u uw e-mailadres bij aanmelding en bij wijziging aan ons doorgeeft helpt u daarmee de vereniging de financiŽn aan zinvollere zaken te besteden dan aan portokosten.

Verenigingsleden die graag een actieve rol willen vervullen binnen de HPU PatiŽntenvereniging kunnen zich aanmelden via info@hpupatientenvereniging.nl

Klik hier voor de thuispagina van de HPU Patiëntenvereniging