Ageeth over het Logo van de vereniging

"Er is meer dan HPU"

In mijn werk vind je altijd metaforen van levensfilosofiŽn.

Dit werk is een vierkant werk, dat betekent bij mij balans. Hoogte en breedte zijn gelijk aan elkaar.

De achterste vierkante vorm staat er in als baken voor perspectief, diepte, ruimte.
In een vierkante vorm is dat weleens moeilijk te vinden, het wordt dan vaak een vlak beeld.

De linkse vorm kan een grote stoere rots voorstellen die ogenschijnlijk groot maar niet altijd sterk hoeft te zijn, in dit werk brokkelt hij af. Hij wordt met touwen omwikkelt en ondersteunt.
Maar is wel duidelijk aanwezig.

De rechtse vorm is klein massief stoer en staat stevig om zijn fundering en er zitten nog groei tentakels aan. Door de rode kleur wordt hij dominanter en hoeft niet onder te doen voor de grote vorm. Hij is nu ook duidelijk aanwezig.

Zou je nu die rechtse vorm verwijderen blijft er van de linker vorm niets meer over. Hij zou zo zwak als hij overkomt ook langzaam verder brokkelen, plus dat het beeld geen evenwicht meer heeft. Als je linker vorm verwijderd heeft de rechtse vorm geen functie. Ze hebben elkaar nodig om in balans te blijven en als samenstelling sterk te zijn.

Ik zoek vaak een balans binnen het dualisme. De strijd tussen groot en klein stoer en zwak, mannelijk en vrouwelijk.Het is allemaal relatief. Het is het positieve en negatieve dualisme die een synthese aangaan, elkaar omarmen. Het zijn metaforen van het leven. Verleden en heden komen samen in architectonische en geabstraheerde landschappelijke vormen. De een kan niet zonder de ander om individueel te mogen zijn
Tijdens het maken van de compositie en het bepalen van details en kleur gaan mijn gedachten hiernaar uit.

Op verzoek van het bestuur is deze tekst geleend ten behoeve van de uitleg van het logo.
Ageeth
website: www.ageethleemkuil.nl